25 Ekim 2016 Salı

SAMR MODELİ


SAMR MODELİ

Eğitimciler ve öğretmenler olarak eğitimde teknolojiyi kullanma konusunda çok hevesliyiz, şunu iyi biliyoruz ki eğitim teknolojileri hem öğretmenler olarak bizlerin öğretme becerilerini ve öğrencilerin öğrenme yetilerini geliştirdiği artık inkar edilemez bir gerçek. Bu konuda akla gelen en önemli sorulardan birisi eğitimde teknolojiyi ne kadar sıklıkla kullanıyoruz ve ne tür uygulamaları derslerimizde kullanmalıyız.
Samr modeli teknolojiyi eğitiminize entegre etmek için kullanılan en bilinen yöntemlerden birisidir. Yöntem, Amerikalı okul araştırmacısı Ruben R. PUENTEDURA tarafından adlandırılmıştır. Bu yöntemi kullanarak teknolojiyi eğitiminize etkin bir şekilde entegre edebilirsiniz. Samr modeli 4 basamaktan oluşan bir yöntem ve bu dört adım iki ana bölüme ayrılıyor 1. bölüm geliştirme, 2. bölümde dönüşüm olarak adlandırılıyor. Bu yazımızda her adımda hangi uygulamaları kullanabilirsiniz bunlardan bahsedeceğiz.
1. Adım: Substitution-Yerine Koyma
Bu adımda öğretmen eğitim için kullandığı herhangi bir teknolojiyi yenisi ile değiştirir. Teknolojiyi eğitime entegre etme işleminin ilk aşamasıdır. Örneğin öğretmen daha öncesinde sınavlarını hazırlamak için Microsoft Word’u kullanırken onun yerine Google Docs’u kullanmaya başlaması. Yerine koyma aşamasında kullanabileceğiniz uygulamalar şunlar olabilir:
§  iBooks
§  Symbaloo
§  Pages
§  Popplet
2. Adım : Augmentation-Geliştirme
Bu aşama mantık olarak substitution(yerine koyma) basamağına benzemektedir. Ancak bu adımda artık yönteminize biraz daha fonksiyenellik katarsınız ve öğrencilerinizi daha interaktif hale getirirsiniz. Örneğin yine Google Docs üzerinden örnek verelim. Bir önceki örneğimizde Microsoft Word yerine artık Google Docs kullanmaya başlamıştık, bu aşamada da oluşturduğumuz belgeyi öğrencilerinizle paylaşabilirsiniz, bu size ne fayda sağlayacaktır belgeleriniz otomatik olarak kaydedilecektir, internete bağlı herhangi bir cihazdan belgenize sizin ve öğrencilerinizin ulaşmasını sağlayacaktır. Bu aşamada kullanılabilecek uygulamalar şunlar olabilir:
§  Pages
§  Wikinodes
§  Qwiki
§  Articles
Şu ana kadar bahsettiğimiz kısımlar samr modelinin geliştirme kısmına ait olan ve kolay adımlardı. Şimdi dönüşüm kısmına geçiyoruz.
3. Adım : Modification-Değiştirme
Değiştirme kısmında ise  geliştirme kısmında kullanılan araçları ve uygulamaları kullanarak eğitim materyalinin daha değişik biçimlerde sunulması, daha interaktif bir biçimde sunulması sağlanır. Yine Google Docs üzerinden örnek verecek olursak öğrenciler size hazırladıkları ödevleri Google Docs kullanarak sizinle paylaşırlar. Sizinle paylaşılan ödevleri Google Docs’un yorum eklentisini kullanarak öğrencilerinizin ödevlerine yorumlar ekleyebilirsiniz. Bu şekilde modification-değiştirme aşamasını gerçekleştirmiş olursunuz.  Bu aşamada kullanabileceğiniz uygulamalardan örnek verecek olursak:

§  Flipboard
§  PhotoSync
§  Chrome
§  Keynote
4. Adım: Redefinition-Yeniden Tanımlama
Bu aşama materyal zenginleştirmedeki en üst noktadır. Bu aşamada hazırlanabilecek bir etkinliği yine Google Docs kullanarak nasıl yapılabileceğinin anlatalım. Google Docs üzerinde bir belge oluşturulur ve bu belge sınıftaki tüm öğrenciler ile paylaşılır ve aynı anda belgeyi düzenlemeye başlarlar. Belgeyi düzenlerken Google Docs içerisinde bulunan sohbet ortamında fikirlerini paylaşabilirler ve böylelikle öğrencilerinizin iş birlikçi yöntemi kullanarak hazırladığı ortak bir etkinlik oluşturulmuş olur. Öğretmen olarak her öğrencinin eklediği kısımları görebildiğiniz için öğrencilere özgü yorumlar ekleyebilirsiniz. Bu aşamada kullanabileceğiniz uygulamalardan örnek verecek olursak:
§  iMovie
§  ShowMe
§  Nearpod

Kaynakça:



1 yorum:

  1. Öğrencilerin bulgularını diğer sınıf üyeleriyle çevrimiçi yer imi siteleri aracılığıyla paylaşmaları ve çevrimiçi tartışmada buldukları şeyleri birleştirmeleri gereken bir etkinlik ders planlama şablonunda hangi seviyede yer alır?

    Animasyon oluşturma, videokonferansa katılma ve Thinglink gibi interaktif içeriklerin oluşturulmasına izin veren web araçlarının kullanımı hangi seviyede gerçekleşmektedir?

    Öğrencilerin bulgularını diğer sınıf üyeleriyle çevrimiçi yer imi siteleri aracılığıyla paylaşmaları ve çevrimiçi tartışmada buldukları şeyleri birleştirmeleri gereken bir etkinlik ders planlama şablonunda hangi seviyede yer alır?

    bu 3 sorunun cevabı hangisiyle ilişkilidir hocam?

    YanıtlaSil