SAMR MODELİ
Eğitimciler ve öğretmenler olarak eğitimde teknolojiyi
kullanma konusunda çok hevesliyiz, şunu iyi biliyoruz ki eğitim teknolojileri
hem öğretmenler olarak bizlerin öğretme becerilerini ve öğrencilerin öğrenme
yetilerini geliştirdiği artık inkar edilemez bir gerçek. Bu konuda akla gelen
en önemli sorulardan birisi eğitimde teknolojiyi ne kadar sıklıkla kullanıyoruz
ve ne tür uygulamaları derslerimizde kullanmalıyız.
Samr modeli teknolojiyi eğitiminize entegre etmek için
kullanılan en bilinen yöntemlerden birisidir. Yöntem, Amerikalı okul
araştırmacısı Ruben R. PUENTEDURA tarafından adlandırılmıştır. Bu yöntemi
kullanarak teknolojiyi eğitiminize etkin bir şekilde entegre edebilirsiniz.
Samr modeli 4 basamaktan oluşan bir yöntem ve bu dört adım iki ana bölüme ayrılıyor
1. bölüm geliştirme, 2. bölümde dönüşüm olarak adlandırılıyor. Bu yazımızda her
adımda hangi uygulamaları kullanabilirsiniz bunlardan bahsedeceğiz.
1. Adım: Substitution-Yerine
Koyma
Bu adımda öğretmen eğitim için kullandığı herhangi bir
teknolojiyi yenisi ile değiştirir. Teknolojiyi eğitime entegre etme işleminin
ilk aşamasıdır. Örneğin öğretmen daha öncesinde sınavlarını hazırlamak için
Microsoft Word’u kullanırken onun yerine Google Docs’u kullanmaya başlaması.
Yerine koyma aşamasında kullanabileceğiniz uygulamalar şunlar olabilir:
2. Adım : Augmentation-Geliştirme
Bu aşama mantık olarak
substitution(yerine koyma) basamağına benzemektedir. Ancak bu adımda artık
yönteminize biraz daha fonksiyenellik katarsınız ve öğrencilerinizi daha
interaktif hale getirirsiniz. Örneğin yine Google Docs üzerinden örnek verelim.
Bir önceki örneğimizde Microsoft Word yerine artık Google Docs kullanmaya
başlamıştık, bu aşamada da oluşturduğumuz belgeyi öğrencilerinizle
paylaşabilirsiniz, bu size ne fayda sağlayacaktır belgeleriniz otomatik olarak
kaydedilecektir, internete bağlı herhangi bir cihazdan belgenize sizin ve
öğrencilerinizin ulaşmasını sağlayacaktır. Bu aşamada kullanılabilecek
uygulamalar şunlar olabilir:
Şu ana kadar
bahsettiğimiz kısımlar samr modelinin
geliştirme kısmına ait olan ve kolay adımlardı. Şimdi dönüşüm kısmına
geçiyoruz.
3. Adım : Modification-Değiştirme
Değiştirme kısmında
ise geliştirme kısmında kullanılan araçları ve uygulamaları kullanarak
eğitim materyalinin daha değişik biçimlerde sunulması, daha interaktif bir
biçimde sunulması sağlanır. Yine Google Docs üzerinden örnek verecek olursak
öğrenciler size hazırladıkları ödevleri Google Docs kullanarak sizinle
paylaşırlar. Sizinle paylaşılan ödevleri Google Docs’un yorum eklentisini
kullanarak öğrencilerinizin ödevlerine yorumlar ekleyebilirsiniz. Bu şekilde
modification-değiştirme aşamasını gerçekleştirmiş olursunuz. Bu aşamada
kullanabileceğiniz uygulamalardan örnek verecek olursak:
4. Adım: Redefinition-Yeniden Tanımlama
Bu aşama materyal
zenginleştirmedeki en üst noktadır. Bu aşamada hazırlanabilecek bir etkinliği yine
Google Docs kullanarak nasıl yapılabileceğinin anlatalım. Google Docs üzerinde
bir belge oluşturulur ve bu belge sınıftaki tüm öğrenciler ile paylaşılır ve
aynı anda belgeyi düzenlemeye başlarlar. Belgeyi düzenlerken Google Docs
içerisinde bulunan sohbet ortamında fikirlerini paylaşabilirler ve böylelikle
öğrencilerinizin iş birlikçi yöntemi kullanarak hazırladığı ortak bir etkinlik
oluşturulmuş olur. Öğretmen olarak her öğrencinin eklediği kısımları
görebildiğiniz için öğrencilere özgü yorumlar ekleyebilirsiniz. Bu aşamada
kullanabileceğiniz uygulamalardan örnek verecek olursak:
Kaynakça:
Öğrencilerin bulgularını diğer sınıf üyeleriyle çevrimiçi yer imi siteleri aracılığıyla paylaşmaları ve çevrimiçi tartışmada buldukları şeyleri birleştirmeleri gereken bir etkinlik ders planlama şablonunda hangi seviyede yer alır?
YanıtlaSilAnimasyon oluşturma, videokonferansa katılma ve Thinglink gibi interaktif içeriklerin oluşturulmasına izin veren web araçlarının kullanımı hangi seviyede gerçekleşmektedir?
Öğrencilerin bulgularını diğer sınıf üyeleriyle çevrimiçi yer imi siteleri aracılığıyla paylaşmaları ve çevrimiçi tartışmada buldukları şeyleri birleştirmeleri gereken bir etkinlik ders planlama şablonunda hangi seviyede yer alır?
bu 3 sorunun cevabı hangisiyle ilişkilidir hocam?